Zpráva o Rallye Světlá 2008
5. 10. 2008
Posádka Carnac Rally Teamu (dále CRT) neponechala nic náhodě a přípravu na závody zahájila už ve středu (nepočítáme-li spoustu práce na autě, které se věnovali kluci z P&K Rallye Teamu). Víťa a Honza dorazili do Světlé už ve středu večer a dobře se vyspali na čtvrteční ráno.
To začalo mírnými zmatky, doklady od Subaru zůstaly v hotelu a provalilo se to až v Havlíčkově Brodu při prezenci. Nakonec vše dopadlo dobře a s itinerářem v ruce se kluci vydali najíždět krásnou, ale náročnou trať.
Po obědě se ale začala projevovat Víťova "chřipečka" a tak když už tři denní rychlostní zkoušky byly napsané a najeté, odebral se řidič do pelechu s Acylpirinem a Paralenem (pozn. autora: "Nebylo by lepší něco ženského rodu?").
Honza zatím vypomohl s psaním "itíku" klukům od Leona.
Noční dvě rychlostky se podařilo také napsat a tak už nic nebránilo tomu, aby v pátek ráno dorazila obě auta - Subaru i Leon a přípravy na večerní start mohly vypuknout naplno.
Do hry však vstoupilo počasí a to nepřivítalo posádky zrovna nejlépe. Déšť změnil trať v klouzačku a tak se bylo na co těšit. Schylovalo se k dalšímu z povedených experimentů Víťi a to nevěstilo nic dobrého. Zkrátka pneumatiky, to je obor sám pro sebe a není to zrovna parketa našeho strojaře.
Výsledkem první etapy (2 večerní rychlostní zkoušky) bylo průběžné 14 místo a to opravdu nebylo podle představ Carnac Teamu.
Sobotní ráno bylo bez deště a zvlhlá trať pomalu, ale jistě osychala. Tentokrát snad pokus s jinými pneumatikami vyjde. A vskutku, časy po prvním kole (3 rychlostky) nebyly nejhorší! Subaru se pomalu prokusovalo pořadím směrem vzhůru k bodovaným místům.
Druhé kolo však zchladilo horké hlavy posádky. Začal vynechávat posilovač řízení a to je opravdu oříšek, uřídit 1,5 tuny těžkého obra. Nakonec posilovač přestal fungovat úplně, což bylo spíše lepší, protože podle slov jezdce: "je to fakt sranda, když v půli zatáčky volant ztuhne, tak zaberu, abych to udržel na silnici a pak zase zabere posilovač, takže jsem to málem poslal do protisměru!"
A s touto mobilní posilovnou pokračoval CRT v závodech kolem 3. místa ve třídě a 6. celkově).
Poslední tři rychlostní zkoušky už byly bojem. To však řidiče vyhecovalo a tak se pral s volantem a neustále časy zlepšoval. Až v předposlední zkoušce přišel prvek, který si diváci v blízkosti trati budou asi nejvíce pamatovat. Při nájezdu na úzkou polní rozbitou asfaltku za obcí Meziklasí byl volant přeci jen silnější než řidič a tak Subaru prolétlo keřem kopřiv a pokračovalo zběsilou jízdou po zoraném poli. Nazvali bychom to "poslední podzimní brázda". Nebylo příliš možností kudy se vrátit na cestu, tak posádka pod plynem pokračovala cca 1km, než se před retardérem vrátila na trať a pokračovala do cíle ověnčena trsy trávy a kopřiv. V cíli zkoušky to znamenalo přibližně 40 vteřin zpoždění proti předchozímu průjezdu. To však posádka netušila, že se v tu chvíli opravdu pohybovala na 3. místě mezi nejsilnějšími vozy a že náskok před 4. byl 44 vteřin. Po této atraktivní teréní vložce tak byl odstup mezi 3. a 4. místem ve třídě A4 pouhé 4 vteřiny.
K poslední "rychlostce" se Subaru blížilo opravdu odlehčené, protože ručička palivoměru už se tlačila na doraz a kontrolka varovně svítila. Při závodní spotřebě kolem 45 litrů na 100 km to nevěstilo nic dobrého. A to při posledním servisu upozorňoval spolujezdec na tento stav, ale šofér se slovy "to musí vyjít" nakázal nedolít ani "deci".
Zhruba ve 2/3 poslední RZ tak několikrat vynechal motor a jízda se změnila v jízdu "na spotřebu". Ekologové plesali blahem, ale umístění na bedně se pomalu vzdalovalo. Nakonec posádka dorazila až na cílovou rampu a odevzdala výkaz posledního kola. V depu už čekali kamarádi z P&K teamu a tleskali slušnému výkonu. Po informaci o orbě a ekologickému chování však všichni souhlasili, že to asi na 3. místo stačit nebude. Po veselém pozdním obědě v nádražní restauraci spřízněné posádky zabalili a vydali se ke 110 km vzdálenému domovu.
Těsně před příjezdem do Brandýsa zazvonil telefon a volající se ptal: "Kde jste, právě Vás vyhlašují na 3. místo ve třídě?!" Uf! Tak to tentokrát vyšlo. Asi nejlepší výsledek v dosavadním účinkování v rallye pro Carnac Rally Team. Ne bez potíží, ale vybojováno!
A jak dopadl Leon? Bohužel při první noční zkoušce nevydržela poloosa. Jelikož P&K jsou bojovníci, opravili závadu a v závodě pokračovali. Sice už jen jako předjezdci, ale za své výkony se vůbec nemusí stydět. Dorazili až do cíle a k tomu jim nelze než pogratulovat a popřát další úspěšné soutěže. Patří jim samozřejmě velký dík za podporu CRT, kde odvádějí spoustu práce, aby Subárko mohlo dosahovat kvalitních výsledků.
To začalo mírnými zmatky, doklady od Subaru zůstaly v hotelu a provalilo se to až v Havlíčkově Brodu při prezenci. Nakonec vše dopadlo dobře a s itinerářem v ruce se kluci vydali najíždět krásnou, ale náročnou trať.
Po obědě se ale začala projevovat Víťova "chřipečka" a tak když už tři denní rychlostní zkoušky byly napsané a najeté, odebral se řidič do pelechu s Acylpirinem a Paralenem (pozn. autora: "Nebylo by lepší něco ženského rodu?").
Honza zatím vypomohl s psaním "itíku" klukům od Leona.
Noční dvě rychlostky se podařilo také napsat a tak už nic nebránilo tomu, aby v pátek ráno dorazila obě auta - Subaru i Leon a přípravy na večerní start mohly vypuknout naplno.
Do hry však vstoupilo počasí a to nepřivítalo posádky zrovna nejlépe. Déšť změnil trať v klouzačku a tak se bylo na co těšit. Schylovalo se k dalšímu z povedených experimentů Víťi a to nevěstilo nic dobrého. Zkrátka pneumatiky, to je obor sám pro sebe a není to zrovna parketa našeho strojaře.
Výsledkem první etapy (2 večerní rychlostní zkoušky) bylo průběžné 14 místo a to opravdu nebylo podle představ Carnac Teamu.
Sobotní ráno bylo bez deště a zvlhlá trať pomalu, ale jistě osychala. Tentokrát snad pokus s jinými pneumatikami vyjde. A vskutku, časy po prvním kole (3 rychlostky) nebyly nejhorší! Subaru se pomalu prokusovalo pořadím směrem vzhůru k bodovaným místům.
Druhé kolo však zchladilo horké hlavy posádky. Začal vynechávat posilovač řízení a to je opravdu oříšek, uřídit 1,5 tuny těžkého obra. Nakonec posilovač přestal fungovat úplně, což bylo spíše lepší, protože podle slov jezdce: "je to fakt sranda, když v půli zatáčky volant ztuhne, tak zaberu, abych to udržel na silnici a pak zase zabere posilovač, takže jsem to málem poslal do protisměru!"
A s touto mobilní posilovnou pokračoval CRT v závodech kolem 3. místa ve třídě a 6. celkově).
Poslední tři rychlostní zkoušky už byly bojem. To však řidiče vyhecovalo a tak se pral s volantem a neustále časy zlepšoval. Až v předposlední zkoušce přišel prvek, který si diváci v blízkosti trati budou asi nejvíce pamatovat. Při nájezdu na úzkou polní rozbitou asfaltku za obcí Meziklasí byl volant přeci jen silnější než řidič a tak Subaru prolétlo keřem kopřiv a pokračovalo zběsilou jízdou po zoraném poli. Nazvali bychom to "poslední podzimní brázda". Nebylo příliš možností kudy se vrátit na cestu, tak posádka pod plynem pokračovala cca 1km, než se před retardérem vrátila na trať a pokračovala do cíle ověnčena trsy trávy a kopřiv. V cíli zkoušky to znamenalo přibližně 40 vteřin zpoždění proti předchozímu průjezdu. To však posádka netušila, že se v tu chvíli opravdu pohybovala na 3. místě mezi nejsilnějšími vozy a že náskok před 4. byl 44 vteřin. Po této atraktivní teréní vložce tak byl odstup mezi 3. a 4. místem ve třídě A4 pouhé 4 vteřiny.
K poslední "rychlostce" se Subaru blížilo opravdu odlehčené, protože ručička palivoměru už se tlačila na doraz a kontrolka varovně svítila. Při závodní spotřebě kolem 45 litrů na 100 km to nevěstilo nic dobrého. A to při posledním servisu upozorňoval spolujezdec na tento stav, ale šofér se slovy "to musí vyjít" nakázal nedolít ani "deci".
Zhruba ve 2/3 poslední RZ tak několikrat vynechal motor a jízda se změnila v jízdu "na spotřebu". Ekologové plesali blahem, ale umístění na bedně se pomalu vzdalovalo. Nakonec posádka dorazila až na cílovou rampu a odevzdala výkaz posledního kola. V depu už čekali kamarádi z P&K teamu a tleskali slušnému výkonu. Po informaci o orbě a ekologickému chování však všichni souhlasili, že to asi na 3. místo stačit nebude. Po veselém pozdním obědě v nádražní restauraci spřízněné posádky zabalili a vydali se ke 110 km vzdálenému domovu.
Těsně před příjezdem do Brandýsa zazvonil telefon a volající se ptal: "Kde jste, právě Vás vyhlašují na 3. místo ve třídě?!" Uf! Tak to tentokrát vyšlo. Asi nejlepší výsledek v dosavadním účinkování v rallye pro Carnac Rally Team. Ne bez potíží, ale vybojováno!
A jak dopadl Leon? Bohužel při první noční zkoušce nevydržela poloosa. Jelikož P&K jsou bojovníci, opravili závadu a v závodě pokračovali. Sice už jen jako předjezdci, ale za své výkony se vůbec nemusí stydět. Dorazili až do cíle a k tomu jim nelze než pogratulovat a popřát další úspěšné soutěže. Patří jim samozřejmě velký dík za podporu CRT, kde odvádějí spoustu práce, aby Subárko mohlo dosahovat kvalitních výsledků.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář