Seat Leon Cupra 1,8T
SEAT LEON CUPRA 1,8T - přední náhon, sportovní průkaz, homologace jako CUPRA-R, nyní motor 200PS/300Nm, připravena zástavba motoru 250-270PS/350Nm, váha cca 1150Kg, převodovka 5-ti "kvalt" samosvor+kratší převod (SIXTA), brzdy 320/30mm RENNSPORT vpředu, vzadu ventilované, ABS (dodáno - maximální spokojenost!), podvozek HP Sporting, kola Dynamics 17", pneu 225/650
Aktualita: po zakoupení vozu Subaru Sti jsme naměřili u Subaru výkon 280PS/340Nm s tím, že ztrátový výkon je 90PS!
U Leona je ztrátový výkon pouze 35PS = na kolech je cca 165PS u Leona a 190PS u Subaru. A to Subaru váží 1450kg!
Pokud by v Leonovi byl výkonější motor, tak i z min. výkonu 250PS (oficiální výkon tohoto motoru v audi TT v posledním půlroce prodeje!) bude na kolech 215PS, ale spíše 230PS. To bude muset mít Subaru 350PS aby to vyrovnalo (vyšší hmotnost!) a protože se "závodí" v rychlých zatáčkách a těch pomalých je většinou méně, tak ani výhoda náhonu na "všechna čtyři" nemusí být taková, za jakou ji všichni považují (viz. naše třetí místo ve "zmoklém" Kramolíně).
Takže nás u Subaru čeká ještě hodně práce a doufejme, že nás nový kupec Leona nebude po instalaci silnějšího motoru porážet!
Náhledy fotografií ze složky Technika 2007